Πριν μάθουμε να μετράμε, πρέπει να αντιληφθούμε τι ακριβώς είναι το εκατοστόμετρο.
Τι απόσταση εννοούμε;
Είναι περίπου όσο το δαχτυλάκι μας.
Θελήσαμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν χάρακα ορίζοντας τις υποδιαιρέσεις του δηλαδή τα εκατοστόμετρα με το δακτυλάκι μας.
Πήραμε ο καθένας μια λωρίδα χαρτόνι και, ακουμπώντας τον δείκτη σχεδιάσαμε μια γραμμούλα. Αυτό ήταν το πρώτο μας εκατοστόμετρο. Μετά, δίπλα ακριβώς στη γραμμούλα, τοποθετήσαμε και πάλι το δείκτη για την επόμενη γραμμούλα.
Με αυτό τον τρόπο φτιάξαμε ο καθένας το δικό του χάρακα:
Υπάρχουν διάφορα όργανα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να μετρήσουν αποστάσεις όπως: χάρακας, γαλλικό μέτρο, μεζούρα, κορδέλα μέτρησης.
χάρακας γαλλικό μέτρο
Το καθένα κάνει τη δουλειά που του ταιριάζει. Για παράδειγμα δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον χάρακα για να μετρήσουμε την περιφέρεια της μέσης μας.
Έτσι, χρησιμοποιήσαμε τη μεζούρα για να μετρήσουμε το παπούτσι μας, την περιφέρεια της μέση μας και άλλα αντικείμενα μέσα στην τάξη.
Τι απόσταση εννοούμε;
Είναι περίπου όσο το δαχτυλάκι μας.
Θελήσαμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν χάρακα ορίζοντας τις υποδιαιρέσεις του δηλαδή τα εκατοστόμετρα με το δακτυλάκι μας.
Πήραμε ο καθένας μια λωρίδα χαρτόνι και, ακουμπώντας τον δείκτη σχεδιάσαμε μια γραμμούλα. Αυτό ήταν το πρώτο μας εκατοστόμετρο. Μετά, δίπλα ακριβώς στη γραμμούλα, τοποθετήσαμε και πάλι το δείκτη για την επόμενη γραμμούλα.
Με αυτό τον τρόπο φτιάξαμε ο καθένας το δικό του χάρακα:
Υπάρχουν διάφορα όργανα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να μετρήσουν αποστάσεις όπως: χάρακας, γαλλικό μέτρο, μεζούρα, κορδέλα μέτρησης.
χάρακας γαλλικό μέτρο
μεζούρα
κορδέλα μέτρησης
Το καθένα κάνει τη δουλειά που του ταιριάζει. Για παράδειγμα δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον χάρακα για να μετρήσουμε την περιφέρεια της μέσης μας.
Έτσι, χρησιμοποιήσαμε τη μεζούρα για να μετρήσουμε το παπούτσι μας, την περιφέρεια της μέση μας και άλλα αντικείμενα μέσα στην τάξη.